Nu blommar det för fullt!

Det är ganska konstigt! Här går vi bara mot varmare tider och om en månad eller två väntas regnen.Det är så torrt överallt, gräset är brunbränt och allt ser helt dött ut. Dagarna är väldigt varma, 28 - 33 grader.



Men det konstiga är att nu blommar det för fullt. Blommar på bara grenarna!



Jakarandan blommar utan att att det finns ett enda löv på träden. Och våra julblommor har satt full fart!





















T o m Baobaob-trädet blommar med vackra små stjärnformade blommor på bar gren. Jag som lärt mig att Baobao-trädet inte är till någon som helst nytta. Men igår smakade jag på frukten. Små russin innuti som är täckta med vitt, torrt "mjöl", som smakar syrligt. Inte det bästa, men tydligen tycker elefanterna om dem jättemycket.



Och vad är det här, som också bara blommar på bar kvist?
Det är som om alla växter känner på sig att regnen är på väg och ska välkomna dem med de vackraste färger som finns. Det blommar t om i min rabatt!



Jag har semester nu och är ute och åker i landet med ett par vänner från Sverige. Då har man tid att bara sitta ner en stund och titta på solnedgången!



Eller bara lägga sig ner och ta en siesta som de här vännerna!





17 stycken lejonhonor med ungar tar siesta i skuggan av ett baobaob träd!



En skön säng och en god bok är heller inte fel, inte på något sätt!

Vi hörs igen om ett par veckor när min semester är över. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Sara

kamwene! vi ar allt lite avis pa lejonsynen! hoppas din semester blev lite liknande lejonens med lite siesta. tack for all omatnke.



/sara och de andra njombeboendena.

2008-10-31 @ 13:52:08
Postat av: Anonym

Jag längtar till Tanzania! Tack för härlig blogg, och ha en skön semester!

Kristina

2008-11-05 @ 14:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0