När man är trött.......

....... är det så skönt att vila ögonen på något vackert och rofyllt.

image103

Även om denna scenen inte varade mer än 8 minuter så hann jag uppleva glädjen av att få beskåda det vackra i solnedgången. Det var vid en övernattning i Ilembula, dit vi for för att hälsa på.
Sedan bar det av mot Dar es Salaam igen och nu jag är där igen. Det har blivit lite många och långa resor, men så är det ju i alla jobb, ibland är det mycket och ibland mindre.

Som att också få sitta ner vid ett middagsbord tillsammans med vänner och samtala gott medan man äter gott är också vilsamt och avstressande.

image105

Detta på en liten reataurang i Iringa som heter Lolo´s. Detta roliga varade också bara en kort stund, men på eftermiddagen dagen därpå efter 30 mils körning och ansökan om nytt pass på ambassaden, belönade vi oss själva med en glass i den 35 gradiga värmen. Det gällde att äta fort innan glassen blev flytande!

image106

Om ett par dagar är det dags att resa tillbaka till Njombe och lägga upp ett nytt besöks schema av att hälsa på och berätta på alla de platser jag varit tidigare. Sedan är det ju jul snart, men det märks inte så tydligt här, jag menar med julskyltning och adventsstakar och sådant som gör det så mysigt i mörkret.
Önskar er alla, mina vänner en fin advent, stressa nu inte så hemskt, utan ta en glass vetja!


Kommentarer
Postat av: Lisa och Allan

Advent !
Den blev annorlunda för oss i år . Ingen sång i kyrkan för första gången på jag vet inte hur många år. Vi var nämligen "barnvakt" i Kungsbacka när Föräldrarna var i Stockholm på julbord.
Men det är härligt att vara med flickorna ...vi bakade pepparkakshus och bullar och kakor...vi var med på ridning och skridskoåkning ( konståkning går alla tre flickorna på ).
Vi har fått vår beskärda del av sång ändå...med inhopp i Storebrokören...vår egen kyrkokör (dock inte i Advent som sagt) samt Det som kallas "Julkören" i Rumskulla som ska ge två konserter den 28 dec. och i Trettonhelgen -08
Dessutom har Allan 5 konserter med Aspelandskören med början på onsdag.
Sedan hade vi en körresa till Stockholm i lördags med julmarknad mat och avslutningsvis en Adventskonsert i Filadelfiakyrkan ...Den sjungande julgranen...Det var fantastiskt fint med blandad musik och dans och mycket proffsigt!
Just nu skriver vi vykort. Vill du ha ett "gammaldags" julkort så ge mig en adress att skriva till. Hur lång tid tar post till Afrika?
Här är regn och flera plusgrader...vart har våra underbara årstider tagit vägen ?
I Minnesota är det dock vinter och snö och otroligt vackert enligt vår dotter...som varje dag kör milen till St Peters från ST Paul tidigt på morgonen och ser solen gå upp över de snöiga kullarna .Hon trivs jättebra med arbetet ...det är roligt men jobbigt..
och denna julen kommer hon inte hem till Sverige. Saknaden kommer att vara stor ...men det är ju flera som är långt borta eller hur ? Men du får kanske besök eller ...?
Vi mår ganska bra ...Allan har haft högt blodtryck en period men det ser ut att bli bättre ...jag har min värk men jag står ut med den nivå som nu är !
Ha det så bra i Advent ...vi hörs väl en gång till innan jul så jag väntar med Julhälsningen!
KRAMAR från oss .
Allan och Lisa

2007-12-09 @ 22:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0