Glad Påsk ......... i efterhand!

146976-26

Först hoppas jag att alla ni som läser bloggen haft en fin och glad Påsk. Tack så väldigt mycket för alla hälsningar och inlägg. Jag blir såååå glad att få läsa om era vardagsliv också. När man bor i en annan kultur är det viktigt med att hålla kontakten med vardagen i Sverige. 

Själv har jag firat påsken vid Nyasasjön eller Lake Malawi, som den också kallas. Tillsammans med 11 andra "vitingar" från Sverige, Finland och Tyskland. En underbar plats med de höga Livingstonebergen på östra sidan om sjön och Malawi alldeles i närheten på västra sidan. Underbart mjukt sötvatten med en temperatur på 32 grader och fin vulkansand som gör huden len "som en barnrumpa".

image28

Det är en schweiziska som driver hotellet och det är inte alls fel att sitta på altanen och se ut över sjön och filosofera. Det är en gåva som jag tacksamt tog emot. Men tyvärr ligger det inte alldeles i närheten. Man får räkna med ca 7-8 timmars resa i lugn takt och genom underbar natur. Vägen är bra förutom de sista 5 milen som om man har tur med vädret, inte är en enda lervälling. Tur att man har en bra och stark bil. Kom hem igen i går kväll, trött efter en lång bilfärd. I dag är det annandag Påsk, och mycket ska ordnas. Bl a ska lilla SIMA (hundvalpen) få en kur maskmedicin. Hon mår inte så bra i magen.

Kommentarer
Postat av: Malin Simonsson

Hej Britt-Sofi.
Äntligen har jag hittat till din blogg, har längtat efter att få läsa om hur du har det. Och vad det är du gör i dina drömmars land, för det kan man väl kalla Tanzania?
Själv är jag fortfarande hemma med vår lilla Joel, ja lilla och lilla. Han är nio månader i dag. Han kryper i full fart och överallt där det går reser han sig upp. Det är en sådan glädje att ha honom. Just nu sitter han i sin säng och är vaken på övertid, och gör allt han kan för att inte somna.
Simon får göra ett försök att få honom till ro så jag kan avsluta mina ord till dig.
Jag hoppas verkligen att du skall få komma till din rätt i ditt arbete och att du får många nya vänner som kan förgylla din vardag och underlätta din vistelse när du längtar hem. Sen har du ju din hund, jag har lite svårt att föreställa mig Britt-Sofi med en hund! Men samtidigt är det lite märkligt att du faktiskt bor i Tanzania över huvudtaget.
Jag skall fortsätta hålla koll på vad du skriver och be för dig. Gud välsigne dig!
/Malin

2007-04-09 @ 12:06:30
Postat av: Allan och lisa Karlsson

Hej!
Idag tog jag premiärdoppet! Tidigare än vanligt.
Kallt...? Nej...inte för mig !
Det är sommarvärme...helt underbart! Vi jobbade i Skorpetorp så där är nu så fint ...det är bara för växterna att ta fart.Just nu är allt blått av scilla. Gullviverosetterna är på gång och om det blir en "svensk" sommar blir det tusentals rosor.
På måndag bär det av till Berlin och besöket hos dottern ...efterlängtat !Du har sett mitt långa brev
hoppas jag det gick inte in någon markering på kommentar eftersom det strulade med skickandet !
Miljön var underbar där vid sjön...ja utan vatten skulle det inta vara lika mycket livskvalite för mig i alla fall.
Ha det bra ! Vi tänker som vanligt på dig med glädje och förundran och hoppas att tiden går fort för Börje som är ensam ...ja inte på alla sätt men i alla fall !!!!!Man behöver ju inte känna sig ensam även om man är det !
KRAMAR från oss. Allan och Lisa.

2007-04-14 @ 17:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0