Tillbaka igen!

Ja, så är jag i Njombe igen! Fast ett tag blev jag riktigt orolig! Den trevliga flygvärdinnan vid incheckningen skrämde verkligen upp mig. Hon sa att mitt pass inte var giltigt för det var en sida som var trasig och det hade jag inte lagt märke till. Vi diskuterade det hela ett tag och hon sa jag fick åka på egen risk. De skulle kunna skicka tillbaka mig direkt från flygplatsen i Dar es Salaam. Jag bad Gud om hjälp att ta rätt beslut, satte mig på planet och välkomnades på flygplatsen av passkontrollen, som inte sa något alls om passet. Skönt, tänkte jag, jag skaffar mig ett pass så fort möjlighet ges igen.

Ett par dagar senare var jag i Njombe! Sååå fint det blivit i rabatterna!

146976-74

Fullt med blommande ringblommor, krasse och eterneller! Och i trädgårdslandet vitkål, spenat, tomater och morötter! Hela trädet fullt med guava!

image75

Och Lilla Safina har växt  och blivit så stor och fin. Trodde inte hon skulle känna igen mig, men det gjorde hon!

image76

image77

Och när jag tog min första promenad, kom dessa tre grannbarnen springande mot mig och skrek; "Viting, viting, har du kommit tillbaka? Välkommen! Och så fick jag en kram av dem alla tre. Då blev jag så rörd! Bättre välkomnande kunde jag inte få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0