Första veckan redan slut...

Den här veckan har jag haft sällskap av Upendo. Hon är en blind föräldralös flicka som har "sommarlov"  och bor hos mig den här månaden. Det är roligt med sällskap, hon tycker om att sjunga, men är väldigt angelägen att plugga till de stora nationella proven i februari, så nu har vi ordnat med en lärare som kommer ett par timmar varje dag för att undervisa henne. Hon lyssnar och skriver lite anteckningar på blindskrift. Hon har också fått en ny vän i Safina.

image81

På gudstjänsten idag var det vigsel. Prästen predikade över vikten att alltid hålla sig till sanningen och berättade följande historia som ett varnande exempel.

image82 

Det var en man som satt på sjukhuset vid sin hustrus sjukbädd och kom på att han skulle skicka ett sms till sin älskarinna. I sms:et skrev han: "Jag sitter här vid min frus sjukbädd och önskar att hon kunde dö så att jag fick gifta mig med dig, min älskade". Sedan skulle han skicka det och i adresslistan hade han ett nummer för sin fru som  han kallade "wife 1" och ett annat för älskarinnan som han kallade "wife 2" . Men i brådskan att få iväg sms:et råkade han skicka de till "wife 1", alltså hustrun, och där pep plötsligt hennes telefon och han kunde inte förhindra henne att läsa meddelandet. Med det samma blev hon ganska frisk, skrev ut sig från sjukhuset och ställde till världens liv där hela släkten blev inblandad i de äktenskapliga bråken. Hur det slutade berättade inte prästen, med budskapet var tydligt nog för brudparet och alla församlade.
SANNINGEN SKA GÖRA ER FRIA! sa Jesus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0