En lugnare vecka....

Först vill jag tacka alla er som tänker och ber för mig, det är ovärderligt och jag uppskattar det verkligen!
Tack också för hälsningar och inlägg, det gör mig så glad.....

Veckan som gått har jag varit hemma i mitt trivsamma lilla hus. Mornar och kvällar är riktigt kalla, men på dagarna skiner solen och jag passar på att sitta ute och värma upp mig. Annars har jag ju två öppna spisar i huset att elda i och det ger skön värme. Mitt kontor har jag hemma i ett hörn och där sitter jag många och långa timmar och skriver rapporter och brev.

image55

Jag umgås också med min nya lilla vovve, som bara är 9 veckor gammal. Det är ett litet roligt sällskap, hon är helt övertygad att det är jag som är hennes mamma, jag ger henne nämligen det hon tycker bäst om, mat.

image54

I helgen som gick har jag lyssnat till ett antal ungdomskörer. Här i landet tycker man om att tävla i musik. Jag förundras och gläds över den enorma säkerhet och kunnighet så många ungdomar är begåvade med. Att sjunga, dansa och agera samtidigt! Mest imponerad blev jag över en kör med ca 50-talet killar i 16 - 22 års-åldern! De vann väl inte, men de gav järnet och det var såååå läckert! Man blir bara så glad och lycklig av att lyssna på dem. De tycks ha så roligt själva också och det smittar verkligen.

image56

Det är midsommarvecka denna veckan och jag kommer att vara ute på resa och besöka Stiftet som ligger högt upp i Livingstone-bergen. Inte förrän på lördag kommer jag hem. På midsommarafton har vi midvintersolståndet här. Sedan hoppas jag att vi går mot varmare och ljusare tider!!
Jag önskar er alla en riktigt glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0