Uppe i Livingstone bergen

146976-13

Ett par dagar förra veckan var jag på besök i ett annat stift än det här. Det ligger högt upp i bergen och det var en fantastisk resa med tanke på den underbart vackra naturen. Vägen var inte den allra bästa och bilen fick visa vad den gick för. Vi kom till ett riktigt lerhål. 200 m av vägen var bara djup lera. Där satt redan en buss och en lastbil fast, och vi trodde att vi inte skulle kunna komma förbi. 4-hjulsdriften sattes på och så var det att krypa sig fram meter för meter. Som tur var hade jag sällskap och jag slapp att köra i den lergröten. Vi kom förbi och jag bad Gud att det inte skulle regna så mycket de närmaste dygnen så att vi kunde komma tillbaka hem utan missöden. Det regnade en hel del så jag beredde mig på att vi skulle fastna. Tänk så dumt att jag inte skaffat mig stövlar, spade, tjockt rep eller tjätting för att komma loss. Vi fastnade inte som tur var och nu är det jag som utrustar bilen med diverse hjälpmedel "ifall utiatt" vi skulle fastna.
Besöket var f ö mycket intressant och jag fick träffa nyckelpersoner ur mitt perspekiv, inför mina framtida arbetsuppgifter.

Kommentarer
Postat av: Lars, Marie, Rebecca, Jonathan & Marcos

Hej!

Har gått igenom dina inlägg.....fint du verkar få det...BRA när väl allt är på plats. Det verkar inte vara så mycket annorlunda mot tidigare. Kanske uttrycket "Labda Kesho" verkar fungera än idag.....!!!

Här är allt väl med alla i familjen....Jonathan är lite förkyld förstås. Vi kom från Skåne i går natt för att undslippa snöstormen som skulle drabba södra Sverige.

Mamma hälsar så mycket.

Många kramar & hälsningar från
/Fam Andreasson

2007-02-21 @ 20:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0