Skönhetstävling

En dag blev jag bjuden på lunch på ett hotell vid stranden. Där var det full aktivitet och det visade sig vara skönhetstävling på gång. De allra vackraste flickorna, ca ett 30-tal, hade valts ut och var nu på hotellet för att träna inför finalen.

  

De åt lunch också, och det såg de ut att behöva. Normalt sett ser unga kvinnor i det här landet inta alls så magra och spinkiga ut, men dessa var det!

   

   Med tanke på de skor som alla bar var det kanske nödvändigt att vara smal och lätt! Hur kan man annars balansera på så höga klackar? Stackars flickor! Fast visst, de var vackra allhopa! Tänk hur västvärlden påverkar den afrikanska kulturen! Kallas detta kolonialism, eller? Ur en annan synvinkel. 






Usch är mitt ord för det.


Kommentarer
Postat av: Göte

Hej Britt-Sofi

Alltid lika kul att höra från dig. Här är hösten i antågande och älgjakten står för dörren. Jag sitter i Oskarshamn och jobbar med nya uppgifter och utökat ansvarsoråde sedan den 1/10.

Försöker just nu få ordning på några trilskande mobiler.

Problenen är olika beroend på var på vår jord man befinnersig, men ändå så lika. Jag för står att du har det bra och i höstvädret skulle man nog kunna tänka sig att var hos dig vågra veckor.

Ha det bra

Göte

2009-10-09 @ 10:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0