Ny medlem i hushållet

146976-19
En liten, liten rackare, full med loppor och fästingar, men oj så pigg i ögonen. Vi blev vänner med en gång och hon fick följa med hem. Det blev bad med loppschampo, inte alls populärt. I dag är hon, SIMA, på otroligt lekhumör och lådsas att min sko är fienden som ska dö på en gång. I går natt morrade hon friskt när nattvakten gick sin runda runt huset. Det bådar gott! Mat älskar hon, särskillt välling och ugali (=majsgröt) med torkad fisk i. Håller på att lära sig bli rumsren. Kedjan ser hemsk ut, men jag ska be en skräddare sy ett halsband till henne.
Annars är det bra här, det har inte regnat och åskat sedan i torsdagskväll, och jag trodde i min enfald att då skulle strömmen inte utebli. Hela fredagskvällen satt jag i fotogenlampans sken, mysigt ja, men hade tänkt mig annat.  Ja, ja... så är det. Det blir inte alltid som man tänkt sig men det brukar bli bra ändå. Lördagen ägnades åt trädgårdsarbete, planterat blommor och sågat ner träd. Tycker det är kul att få fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0