Semestertider......

I Sverige har väl de flesta semester nu. Jag önskar alla hårt arbetande en riktigt skön och avkopplande viloperiod. Man säger ju att semester är när man får göra andra saker än de man brukar göra, att få ta göra saker i egen takt och i annan ordning än annars. Man säger också att det inte finns dåligt väder, men jag förstår alla som längtar efter solens värmande strålar i ett ansikte som lyfts mot himlen.
Jag har haft Sverigebesök! En veckas semester med bror och brorsbarn. Så roligt att få visa dem mitt nya liv, men också Tanzanias rika naturliv.

image62

Jag körde för första gången själv i en nationalpark, och tänkte att hur ska jag som viting med ingen erfarenhet kunna hitta de bästa ställena där djuren håller till? Men jag behövde inte oroa mig. De bara fanns där och kom fram ur det höga elefantgräset som på beställning.

image63

Och drar man inte efter andan när det plötsligt framför en står en hungrig lejoninna! Helt oberörd av att vi under 10 minuter följde efter henne på vägen, tills vi mötte andra turister.

image64

Vi hann med ett par dagar på Zanzibar också. Så underbart att sitta alldeles ensam på en liten ö med utsikt över Indiska Oceanen. Vänta på att snorklarna ska komma tillbaka från revet och äta en lunch som var utöver allt annat jag smakat. Medan jag satt och mediterade över livet och mina släktingar snorklade, lagade kocken en måltid bestående av nyfångad krabba, hummer, bläckfisk, havsräkor, potatis, ris med kokosmjölksås, sallad och ett fruktfat bestående av mango, papaya, melon apelsiner och bananer. Så otrogigt gott och i en miljö där vi satt i skuggan på stranden med denna fantastiska utsikt! Vad mera kan man begära? En stor gåva att ha fått uppleva.

Kommentarer
Postat av: Silva Svensson

Jambo Britt-Sofi!
Ja,medans du får njuta av vackra vilda djur och havets läckerheter, får vi andra hålla tillgodo med bruna "mördarsniglar", som äter upp växtligheten, och något som kan likna etiopisk pepparsås och spagetti. Nja, vi överlever men visst skulle jag mycket hellre vara med dig ut på safari eller bada i Indiska oceanen. Hur som helst så börjar Håkan sin semester nästa vecka och då kan vi njuta av ledigheten tillsammans.
Igår (070710) fick jag våra färdbiljetter till Åre. Så du kan vara lugn, vi kommer att åka tillsammans.
Det ska bli härligt att träffa dig igen. Välkommen hem kära änglasyster.
G V D
Kramar från Silva och Håkan

2007-07-11 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0