min stora bil..


min stora bil..

Det är söndag den 18 februari, på eftermiddagen. Här är ganska varmt och skönt, det har regnat lite även i dag, men nu är det uppehåll.
I går städade vi huset, tre unga damer och jag. Vi har ju inga sådana fina saker som dammsugare, men det finns vatten och rengöringsmedel och till slut blev det ganska rent. Det tog hela dagen och när det blev sen eftermiddag tänkte jag att jag kunde lika gärna vara kvar i huset i stället för att ge mig iväg till Ilembula 90 km härifrån. Jag är inte så pigg på att vara ute och köra själv på kvällen. Så fram med en madrass, en kudde och en filt, och vips så sov jag en lång, skön natt.
Som tur är fungerar kylskåpet, så lite frukost kunde jag bjuda mig själv på. Klockan 10 var det gudstjänst. Alla går i kyrkan (någon) så även jag. Det är fint med musiken och församlingssången, och där är många barn och ungdomar. Även om jag inte förstår allt, så förstod jag att dagens text handlar om kärleken. Man kan vara hur stor som helst, man kan göra hur märkvärdiga saker som helst, men om man inte har kärlek, så är det inget värt. Det är vad jag önskar, att få kärlek till mina medmänniskor.

Kommentarer
Postat av: Rose Nelander

Hej älskade vän!
Vad skönt att du har fått flyttat in i ditt hus nu. I torsdags hörde jag att huset inte var färdigt. Jag blev lite orolig och undrade vart du skulle bo. Huset verkar jätte fint. Där kommer du nog att trivas. Även bilen verkar stadig och säker. Tänker på dig varje dag. Tack för det fina kortet.

Kram / Din vän Rose

2007-02-20 @ 16:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0