Hem, kära hem...

146976-14

I går kväll kände jag mig riktigt nöjd, tycker att det ser ganska hemtrevligt ut utan något finare möbler. En trädgårdsstol, ett bord med en duk, ett par ljus och fotogenlampan tillgänglig, (för rätt som det är går strömmen utan förvarning), en kopp te och en fralla som Berta bakat i vedspisen, ja, vad mer kan man önska? Kände mig så tacksam för allt gott jag får vara med om, att Berta och Tumaini (tanterna som hjälper mig i hushållet) hjälper mig och jag dem. Ska berätta om Tumaini en annan dag. 4 dygn har jag nu bott i huset och sakta men säkert börjar vi få det att fungera som ett hem. I dag har Berta visat att hon kan baka sockerkaka och kanelbullar, så i kväll blir det en kopp kaffe med bulle!
Sifaeli heter nattvakten, som verkar vara en bra kille, glad och hjälpsam och jag är så tacksam att han finns där.

Kommentarer
Postat av: Torbjörn Andréasson

Hej!! -07-03-04
Vadå kronologisk ordning, det här är ju inte ditt sista inlägg. Men i Tanzania tycks ju allt kunna hända så varför kan det inte slumpa sig så att man skriver komentarer lite hit och dit.
Jag tycker att du fått riktigt trevligt.
Katten har jag skickat på utställning med Lars så den här helgen är jag ensam. Annars brukar katten ligga framför tangentbordet och titta på.
Jag har bara sett huset, matrummet, en bit av köket och den sköna sängen du sover i. Ska du arbeta i samma hus som du bor i? När vi bodde i Nedjo hade mamma ett kontor i huset. Den där tyskan som du gick tillsammans med till vattenfallet. Vad gör dom? Arbetar de inom kyrkan?

2007-03-04 @ 12:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0