God natt, sov gott....

146976-15

Så var det då dags att gå lägga sig. I stor tacksamhet över att jag har en skön säng med kudde och täcke att dra över mig. Tacksam också för att jag under dagen fått mitt arbets -och uppehållstillstånd. I morgon hade jag tänkt åka de 20 milen till Iringa, till invandrarverket där, för att få det instämplat i mitt pass.
Så duschar jag av mig dagens damm och smuts, klockan är 22.30 och då hör jag någor mycket misstänksamt!
Det rinner något i mitt sovrum. Naken springer jag dit och se där har vattenvärmaren fått fnatt och det rinner fullt med varmt vatten över golvet! Har jag badat eller ska jag bada???
Fort på med morgonrocken och så ropar jag på Sifaeli, nattvakten. Vad kan han göra och vad kan jag göra? Jag försöker med att smälta ett stearinljus för att sätt in i röret där det rinner, men det fungerar inte alls. Så kommer vi på att vi måste stänga av vattnet. Vi springer ut med varsen ficklampa och letar efter kranen, men hittar den inte.
Det blir till att ringa till grannen och fråga. Han kommer så småningom, och hittar kranen så att vi kan stänga av vattentillförseln till huset. Då slutar det att rinna så småningom. Tack och Lov! Men jag åkte inte till Iringa, har fått vattenvärmaren lagad under dagen så nu ska det fungera igen! Kanske?
Har i alla fall fått gardiner sydda idag. Gardiner till fyra rum, inget märkvärdigt, men det ser hemtrevligt ut. Det kostade 3000! Shilling alltså. Som är ca 15 kr! Vad sägs om det?
I kväll blir det tidig kväll!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Rose Nelander

Hej vännen!
Jag hoppas att varmvattenberedaren nu kommer att funka. Det är inte så roligt när vattnet skvalar in i huset. Nu börjar sportlovet lida mot sitt slut och det har varit blåsigt och kallt. Familjen har också haft vinterkräksjukan som inte är så trevlig. Pierre skulle börja sin praktik på Västerviks sjukhus i måndags men kunde inte åka dit förrän idag. Han kommer snart hem så jag är spänd på att få höra hur dagen har varit.

Kram / Rose

2007-02-22 @ 19:59:08
Postat av: Fredrik

Hej Britt-Sofi

Skickar en hälsning från Filippinerna. Kul att få se bilder från hur du har det. Känner igen mycket av nybyggar känslan även om det har varit människor före dig. Fint hus du har. Själva har vi hittat ett hus med en apa som ingick. Vi har det gott men det är lite inkörningsarbete. Vi är de första här i Iloilo på seminariet. Men vi lär känna varandra. Vi/jag kommer att följa dig. Kul att det blev en blogg med bra bilder. Många kramar, tankar och böner, det behövs. Allt gott. Samuel hälsar som sitter brevid med en kram. Sara också.

Fredrik

2007-02-23 @ 09:17:34
URL: http://olofssonfamily.se
Postat av: Silva Svensson

Go´kväll kära "syster"!
Tack o lov att jag får ta del av både helger och vardag i ditt liv i Njombe."Vad de inte kunde, det gjorde de", ja det var ord EFS:s första missionärer fick höra om sig. Ja, du Britt-Sofi, du gör vad du kan och lite till. Du är bara bäst! Gud välsigne dig! Kram från Silva med familj.

2007-02-25 @ 18:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0